handla.blogg.se

6/12-12

Publicerad 2012-12-06 19:37:55 i Allmänt,

Lite shoppande har det blivit idag igen. Kaffe och den eviga mjölken! Dagens lyx för att jag hade råd för en gångs skull var en Ramlösa :) Kostade väl runt 75,- (var inne i två omgångar så jag minns inte exakt).
 
Imorgon ska jag åka in till stan och möta mitt ex. Vi ska avsluta sonens fondkonto eftersom vi inte sätter in några pengar där. Vi kommer dela upp pengarna, han skulle tydligen köpa julklappar till sonen för han hade inte pengar till det. Jag kommer sätta undan "min" del av pengarna och använda dom när sonen behöver typ en ny cykel eller om han börjar spela handboll eller något liknande. Jag har inget behov av att göra av med dom på något just nu men det är bra att ha utifall han behöver något större. Anledningen till att det ska sägas upp är att det idag bara äts upp av avgifter, det känns jäkligt onödigt. Hade det varit stora summor hade det varit en annan sak men nu är det inte mer än 2000,- så då känns det ändå inte så illa.
 
Jag har annars inget sparande till barnen. Jag har valt att ha ett sparande till vår lilla familj i stället. När barnen blir tillräckligt gamla ska det finnas pengar för att hjälpa dom med körkort eller ett möblemang till första lägenheten. Jag tycker att det är bättre att kunna komma åt pengarna ifall vi skulle behöva dom innan. Barnen mår inte bättre av att leva "fattigt" under uppväxten medan deras sparpengar växer, jag vet inte hur jag ska förklara det riktigt. Det är också därför jag inte pensionssparar utan sparar pengarna på ett vanligt konto. Jag ser inget bra med att ha skitdåligt med pengar en period och ha en massa låst på ett pensionskonto.
 
Däremot har jag kommit fram till att när jag ska öka min lön i framtiden kommer jag att göra det genom att låta företaget pensionsspara åt mig. Så så småningom kommer jag att pensionsspara också :)
 
När jag är inne i stan i morgon ska jag dessutom boka en tid för sminkkursen som jag fick av min syrra och hennes man i födelsedagspresent. Jag kan ju titta efter ett par vinterskor också för jäklar vad kallt det har varit om fötterna senaste dagarna kan jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela