handla.blogg.se

Är billigt alltid bra?

Publicerad 2012-12-12 22:27:51 i Allmänt,

Jag köper gärna billigt. Jag väntar gärna på reor när det är något jag vill ha och hoppas att det finns då. Säkert 80% av allt jag och barnen klär oss i har jag köpt på rea. Men ibland blir jag dumsnål. Som dom billiga skorna som jag köpte innan vintern. Skorna jag skulle ha när jag lekte med ungarna i snön och till jobbet. 100,- gav jag för dom. Jag förstår varför dom var så billiga. Sämsta jävla skiten ever! Efter att ha använt dom tre ggr utomhus fick dom kaseras. Grattis till mig liksom. Jag borde reklamera men ärligt, orka det för 100,-?
 
Så nu stod jag utan skor och igår efter en heldag på jobbet (där jag spenderar 90% av tiden utomhus) och efter att ha kollat på jäntans lussefirande på dagis (också det utomhus) var mina tår som små isbitar när jag kom hem (har bara sommarskor att ha på mig till jobbet då jag inte kan ha stövlar på jobbet). Så idag hittade jag nya skor. Kändes faktiskt inte kul alls, jag hade redan köpt skor ju! Jag fick återigen lära mig en läxa, var inte så jävla dumsnål! Nu fick jag lov att köpa dubbla skor... Tur att jag hittade ett par bra på rea iaf, bra att dom har stora reor innan jul i år, då kostade det ändå inte många kronor.
 
Men jag är inte en sån som anser att dyrt är bättre för det är det inte alltid. Men å andra sidan så är inte alltid billigt bra. Jag köper hellre en lite dyrare pryl som håller längre än att köpa nytt billigt i parti och minut. Det här var inte en utgift jag ville spendera men jäklar vad kul jag och ungarna ska ha nästa helg när dom är hos mig. Vi ska åka pulka i flera timmar och jag kommer ha varma fötter hela tiden :) I mitt liv finns saker som är så mycket viktigare än pengar. Att se glädjen i mina barns ansikte när vi inte måste gå hem efter 15 minuter i snön för att jag återigen inte har ordentliga kläder att ha på mig. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela