handla.blogg.se

Bajsspelet

Publicerad 2012-12-20 18:19:11 i Allmänt,

Det är inte bara jag som haft det jobbigt här hemma. Efter separationen så mår sonen lite pest också. Hans högsta önskan nu innan jul var att vi skulle köpa något spel och spela på kvällarna, att umgås. Så jag lyxade och uppfyllde hans önskan och idag har vi spelat som galningar. Bajsspelet föll lotten på, det är svårt att hitta spel som även dottern kan spela men jag lyckades tillslut och det var ett billigt spel. Nu är ungarna mer än nöjda efter en massa spelande ;)
 
 
Idag köpte jag även sonens Nintendo 3DS XL. Jag kommer dock inte betala detta utan han har sparat och slitit hela hösten för att kunna betala det för egna pengar. Nu var det ett jättebra pris på dom så jag köpte det och så får han köpa det av mig i mellandagarna sen (jag väntar helt enkelt för att se om det blir billigare i mellandagarna) men eftersom han får spel till det i julklapp av sin pappa så vill jag inte att han ska stå där utan sen. Jag har gjort det väldigt klart för honom att han måste spara ihop till varenda krona själv och det har han gjort nu. Med pengarna han kommer att få i julklapp av mormor och morfar är han i mål. Jag vägrade att låna något till honom för jag vill inte att han ska lära sig att man handlar innan man har pengarna. Jag är så stolt över honom som kämpat så för att spara ihop till något han verkligen ville ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela