handla.blogg.se

Billig köttfärs

Publicerad 2012-12-11 16:41:21 i Allmänt,

Efter jobbet idag åkte jag och mamma in på coopen för att handla. Där hade dom massor med köttfärs som var nedsatt till halva priset. Jag köpte 2,5 kg. 500 gram av dom ska jag göra köttbullar till jul på och resten fryser jag in i påsar med 250 gram i varje. Jag älskar att ha frysen full med köttfärs för det går fort att laga till! Kilopriset vart 42,- och lägre än så kommer man knappast längre.
 
Jag köpte även kycklingvingar och det var ju tur det eftersom jag glömde att köpa ananas och dessutom glömde att ta fram kassler ur frysen så jag tog torsdagens middag idag. Så nu står det ett gäng vingar i ugnen och myser ;) Sen har jag köpt upp mig på grädde och sirap så nu ska jag börja göra knäcken som jag ska ge bort till folk i julklapp. Ska ge lite till min frisör och till killarna på Phone Family som alltid hjälper mig och alltid charmar min dotter till max ;) Mycket billigare än det jag gett dom tidigare år då dom fått massor med godis jag köpt! Nu kostar alla ingridienser till allas julklappar ca 60,- vilken skillnad och nog fan är det roligare med hemmagjort godis än köpt?
 
Men inget annat vart inhandlat. Jag höll mig till listan så nu måste jag bara komplettera med mjölk (japp, den förbaskade mjölken ;)). Ikväll ska jag frysa in all köttfärs och i morgon ska jag nog göra köttbullarna och frysa in. Barnen ska till pappa dagen innan julafton och det är då vi brukar äta julmat här hemma så det blir inte så mycket i år. Jag lägger in en burk sill, gör en pyttig jansson, köper en liten skinka och köper lite vört. Prinskorve har jag redan köpt på halva priset så den är klar. Så jag kommer att ha mat så det räcker för inte många kronor alls. Jag blir lika nöjd varje gång när jag inser att det inte måste bli så dyrt :)
 
Julgranen fick jag gratis (julklapp från firman), den finaste granen jag haft på många, många år dessutom. Allt att ha i granen finns på vinden. Det här blir nog den billigaste julen på länge och ändå behöver jag inte försaka något :)

Kommentarer

Postat av: fridfullt

Publicerad 2012-12-11 20:20:35


hejva? 42kr/kg är ju dyrt,köper ofta på willys för 29.90kr/kg

Svar: Jag hittar sällan svensk köttfärs för under 49.90. 29.90,- var det länge sen jag såg i affärerna. Jag brukar få tag i blandfärs eller möjligen irländsk färs för det priset. Jag tycker att den irländska får en konstig smak när den tinas, annars hade jag öpt den :)
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela