handla.blogg.se

Billig mat!

Publicerad 2012-12-30 14:46:00 i Allmänt,

Som jag skrivit tidigare brukar jag sällan äta annat än nudlar när jag inte har barnen. Men idag gjorde jag ett undantag :) Hittade ett receptpå familjeliv som jag var tvungen att prova! Först gjorde jag en vanlig tomatsås som puttrade i närmare 2 timmar (1 lök, 1 burk tomatrkoss, 2 vitlöksklyftor, tomatpuré, buljongtärning, kryddor). Sen hällde jag ner 3 dl långkornigt ris i och spädde med vatten och sen spädde jag två ggr till med vatten tills det var klart!
 
När det var färdigt tog jag undan en portion och blandade ner lite tärnad julskinka och åt det. Jättegott och kostar inte många kronor att göra! Resterna kommer jag att frysa ner i portionspåsar så jag kan ta fram och ha till lunch och mat när barnen är hos sin pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela