handla.blogg.se

Bio är inget billigt nöje

Publicerad 2012-12-22 17:10:19 i Allmänt,

Det kostar att gå på bio. Biljetter för mig och sonen gick på 165,- sen mat som kostade 59,- för sonen och 50,- för mig och slutligen snacks och det gick på närmare 120,- Men så glad som han blev av att få lite egentid med mig, det är värt det :) Jäntan var jätteglad att få ha mormor och morfar och deras hundar för sig själv så alla är nöjda och glada! Men nu dröjer det ett tag innan det blir bio igen :)
 
Men det är just så här jag drömt om att leva faktiskt. Att faktiskt ha pengar att kunna ta barnen på bio och inte behöva snåla med egna popcorn och saft i termos. Just idag är jag så jäkla nöjd med mig själv! Just idag kan jag känna lycka över att vara skuldfri, att slippa fundera på hur mycket jag har kvar av mina pengar. Jag har inte rört pengarna jag fått för den här månaden (barnbidrag och bostadsbidrag). Lönen har jag inte ens plockat ut från firmakontot ännu och känner heller ingen stress att göra det. Så jävla skönt att inte behöva känna att jag lever på marginalen!
 
Senare ikväll blir det lite julmat här hemma. Mest skinkmackor tror jag för vi är alla mätta här hemma. Sonen och jag efter alla snacks och jäntan efter att ha blivit bortskämd av mormor och morfar :) Vi får ta en ordentlig jullunch i morgon istället innan ungarna ska hem till sin pappa till julafton.
 
Just idag mår jag bra, fan så bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela