handla.blogg.se

Egen glass

Publicerad 2012-12-25 18:24:54 i Allmänt,

Jag fick en glassmaskin av mina föräldrar igår och idag provade vi att göra glass för första gången. Jg slog till på stort och köpte vaniljstång och grejer men jösses så söt glassen blev. Vi kommer att prova att göra sorbet i morgon, det är vi sugna på :)
 
Idag blir det julmat till iddag, eller det blir mest att vi plockar från kylen när vi är sugne, det är sällan vi är sugna för julmaten står oss redan upp i halsen. Skinkamackor är det som går hem mest faktiskt, ändå vet jag att den lilla skinkan på 2 kg jag köpte kommer att få tärnas ner och frysas in i vanlig ordning. Eller så gör jag någon skink- och potatisgratäng på den. Vi äter ju inte så mycket här hemma så det blir alltid så mycket över och jag hatar att kasta mat!
 
Annars så leks och plockas det här hemma. Dottern slänger ut leksakerna och jag plockar upp när hon tröttnat och så håller vi på hela tden, jag har börjat att inse att jag måste ge upp för jag kommer vara pinntokig innan dagen är slut annars ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela