handla.blogg.se

Haha

Publicerad 2012-12-08 09:03:29 i Allmänt,

Ja, jag handlar tydligen HELA tiden. Ja, det gör jag kanske. Men mina skulder har inte varit klädskulder utan stora saker jag inte haft råd med just då. Nu när jag har fått mina skattepengar har jag satt in en större summa på sparkontot redan. Dom pengarna tänker jag inte röra! Jag shoppar för dom pengarna som blir över. Jag har till skillnad från vissa inget behov av att leva utan nya saker och bygga upp ett enormt sparkonto. Jag tänker hålla mig ifrån att ha skulder och bygga upp en buffert som täcker några månadslöner, inte mer än så. Jag bor i hyreslägenhet, har ingen egen bil, inga större utgifter varje månad. VARFÖR ska man spara, spara, spara? Jag vill INTE köpa hus, jag är inte intresserad. Min kille har båt, jag kan åka med den så båt behöver jag inte heller. Sommarstuga har mina föräldrar så jag kan åka dit om jag skulle vilja. Jag har INGET större jag vill spara till. Varför spara, en massa på hög utifall att något händer? Jag lever här och NU men planerar ändå för framtiden.
 
Igår då? Japp, jag köpte vinterskor. Skulle jag gå runt i mina sommarskor i snön? Tydligen.
 
Ska sonen frysa då han tappat bort sin fleece? Tydligen.
 
Ska sonen behöva gå i luciatåget i vanliga kläder för ett stjärnogosselinne är onödigt? Tydligen.
 
Ja, boleron till jäntan var kanske inte jättenödvändig men jag gillar att mina barn r fina på jul. Boleron kommer hon kunna använda på sin bästis födelsedagskalas och på nyår och med tanke på hur mycket hon älskade den lär den få vara med på dagis ett antal ggr ;)
 
Vantarna var kanske inte heller helt nödvändiga. Men att ett barn som går på dagis bara har ett par vantar som funkar. Ja, har man barn vet man hur blött ett barn kan bli och det är inte kul att behöva vara ute med blöta vantar och således kalla händer.
 
Byxorna till sonen kostade 99,- och det var dom som gjorde att jag kom upp över 500,- och dom drog av 100,- så jag tjänade en hel krona på det köpet ;)
 
Raggisarna då? Ja, ingen av ungarna hade raggisar då det var en sån grej som fick stå åt sidan när jag betalade av skulderna. Då var det ingen snö ute men det är det nu. Jag vill helst inte att mina barn ska frysa och jösses, 10,-/par för att dom ska hålla sig varma!
 
Nu ni. Nu ska jag och barnen åka till Willys oc h kolla efter mat på halva priset. Sen ska vi till IKEA och käka frukost (ojoj, nu blir vi fattiga! Det kostar ju ändå 30,- för oss tre, lika bra jag ansöker om en kredit så jag har råd med resten av månaden), där ska jag även köpa en brödform så jag kan baka allt mitt bröd själv (och nej, det går inte riktigt att göra bröd utan form i min ugn, den är väääldigt speciell), sen ska vi åka och boka en tid så jag kan göra naglar. Sticker det ordentligen i ögonen på vissa av er nu? Men vet du vad? Jag kommer att kunna betala allt kontant och jag kommer ha råd med mat och ändå spara undan en del pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela