handla.blogg.se

Helgen

Publicerad 2012-12-14 06:55:55 i Allmänt,

Idag åker ungarna åker till pappa och jag kommer ha en ensam helg hemma. Jag skulle egentligen gått ut med en kompis men jag orkar inte så jag stannar hemma och städar och röjer hemma i stället! Det är också en sån sak jag är lite snål med. Först taxi in till stan, sen öl på krogen (och jag köper inte längre någon stor stark utan ölen får kosta) och sen taxi hem. Jag kan åka t-bana men min kompis vägrar utan vill bara åka taxi och hon brukar visserligen betala det mesta men en del kostar det ju ändå.
 
Mat kostar ju typ ingenting när jag är ensam. Lite nudlar, smörgåsar eller något annat som jag tar ur frysen. Jag mår skit just nu av olika orsaker och då kan jag ändå inte äta så det blir en billig helg. Det blir till att kurera min hjärna, det kan behövas för den är rörig just nu ;)

Kommentarer

Postat av: fridfullt

Publicerad 2012-12-14 14:53:23


hej.
jag tycker du felprioriterar.
du lägger massa pengar på smink,men äter ingen bra mat(nej nudlar,mackor är ingen bra mat)
idag ska vi äta tacos här,billit och bra och mättande(läs recept i bloggen)

Postat av: Linthe

Publicerad 2012-12-14 19:58:03

Jag tycker att du har gjort ett kanonjobb med din ekonomi och det är klart att du kan unna dig att köpa nånting till dig själv efetr dessa 4 kämpiga månader. Du har ju ändå kommit igång med ett bra sparande och eftersom du inte planerar några större inköp så räcker väl det gott och väl. Alla har olika förutsättningar och man måste ju utgå från sig själv och hur man vill leva och inte jämföra sig med andra för mycket. Hoppas kunna få säga att jag är skuldfri nästa år, låter så skönt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela