handla.blogg.se

Inget ikea

Publicerad 2012-12-30 10:56:00 i Allmänt,

Jag skippade ikea men jag insåg när jag åkte iväg att just idag borde jag ha åkt för det är jättelugnt ute på vägarna av någon anledning. Hur som så åkte jag till COOP istället. Behövde handla lite. Fick tag i en del bra grejer och inget som jag inte behövde :)
 
2 förpackningar med färdiga köttbullar 15,-st
Kycklingfilé, 2 kg 39,90,-/st
Hummer 49,90,-
Kaffe 56,90,-
Blöjor 90,- (provade coops blöjor, hoppas dom funkar på dottern så hon inte får eksem, prisskillnaden var så pass stor att jag var tvungen att prova)
 
Och sen lite smått och gott som havregryn, jordgubbssylt och mjölk. Jag hade med mig lite pant så efter det var draget gick allt jag handlade på 320,- Den här gången hade jag påsar med mig tom, det ni ;)
 
Köttbullarna är perfekt! Eftersom dottern inte får äta lök så kan jag inte göra egna köttbullar som smakar gott. Nu är det lök i färdiga också men hon klarar dom och just köttbullar är så toppen att ha i frysen! Hummern är min tradition som jag alltid har på nyårsdagen, då sitter jag med min hummer, lite gbröd och majonäs och myser :)
 
Efter nyår hoppas jag på sänkt pris på oxfilé, det är då jag unnar mig och oftast räcker det länge för mig :) Det är bra att inte äta ås mycket!
 
Ikväll ska jag nog hemmamysa lite och göra lakritsglass! Jag älskar min glassmaskin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela