handla.blogg.se

Julklappar

Publicerad 2012-12-10 20:08:39 i Allmänt,

Ungarna får ju ett gäng julklappar var men inga överdrivna mängder enligt mig. Vi ska fira hos syrran i år och vi brukar alltid köpa till varandra. Men i år har vi kommit överens om att inte köpa något. Vi brukar ändå bara köpa presentkort så det känns så himla dumt, vi byter bara pengar! I stället kommer jag att göra en korg till dom med lite olika hemmagjord knäck (pepparkakskryddad, saffran, vanlig, kaffe och chokladkola), lite roliga kaffebönor, hemmabakat knäckebröd och slutligen några teckningar från ungarna. Detta är som värdinnegåva i stället för en köpt blomma. Troligen mycket mer uppskattat och jag ska ända göra all den knäcken för jag brukar prova lite olika varje år.
 
Till mina föräldrar köper jag ingenting, vi har också sagt att vi inte ska köpa något. Inte heller killen och jag kommer att byta några klappar. Ingen av oss är intresserade. Jag brukar köpa till min gudson men vi har bestämt i år att vi slutar upp med det nu. Innan dom två små blir stora nog att få det till en vana. Vi träffas och har det mysigt en dag runt jul och myser med god mat och godis, klappar behövs inte, ungarna får så det räcker ändå!
 
Så det betyder att jag nu är helt klar och kan engagera mig i att börja koka knäck som det inte fanns någon morgondag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela