handla.blogg.se

Mat vecka 50

Publicerad 2012-12-08 15:29:12 i Allmänt,

Måndag: Falukorv och oststuvade makaroner

Tisdag: Kassler i ugn med ananas, ris, currysås

Onsdag: Kottletter i svampsås, potatis

Torsdag: Kycklingvingar, ris

Ungarna åker till pappa på fredag. Blir dom hämtade sent så får jag hitta på något enkelt att äta då. Men jag planerar aldrig maten när barnen är hos pappa, oftast äter jag bara nudlar eller mackor då för det är så jävla trist att laga mat till mig själv.

Jag gissar att maten kommer att bli rätt billig den här veckan. Jag behöver bara köpa lite ananas, potatis och kycklingvingar. Ja och den gamla vanliga mjölken då ;) Allt kött har jag i frysen och svamp har jag frysen full av efter höstens skogspromenader :) Känns bra att få till en veckomeny igen. Det är svårt att få till det då jag tycker att det är så jäkla tråkigt nu när jäntan inte får äta så mycket..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela