handla.blogg.se

Relevanta mål

Publicerad 2012-12-30 12:16:13 i Allmänt,

Nyårsmål som är relevanta för en ekonomiblogg är som följer
 
Bli mer ekonomisk
Tänka innan jag handlar
Spara minst 30.000,- till årsskiftet
Börja göra matlistor
 
Sen är det massor med andra mål men många är väldigt privata, mål jag inte vill att någon annan ska veta. Men jag har en del att jobba med i år och jag kastar mig ut i livet!
 
Jag är stolt över det jag lyckats med i år! Jag ska vara ännu lite stoltare nästa år när jag har lyckats att spara ihop en liten buffert! Jag vill ha en liten buffert så jag och barnen klarar oss ifall nu något ska hända. Men jag har inget behov av att spara bara för sparandets skull. Jag vill ha min lilla buffert och sen ska jag spara för att kunna köpa större saker (specifika mål, inte bara för att kunna handla), åka på semester osv. Jag tror att mina barn uppskattar mer att vi har det kul nu när dom bor hemma och växer upp än att dom får ett arv när jag dör.
 
Jag har inget behov av att vara rikast på kyrkogården. Varför vill man vara det? Pengar är till för att användas, ingen blir lyckligare av att dö med en massa pengar på banken!

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-01-02 10:06:50

Jag tycker att du verkar ha en vettig syn på pengar. Att ha mest på banken när man dör blir ju ingen lycklig av. Det är klart att det är bra med en liten buffert. Jag har också massa mål för kommande år, bl.a. att bli av med skulderna och spara ihop en liten buffert.

Svar: Jag tycker verkligen att det är bra med en liten buffert men att spara för sparandets skull förstår jag verkligen inte... Lycka till med skulderna!!
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela