handla.blogg.se

Strumpor!

Publicerad 2012-12-18 19:03:54 i Allmänt,

Jag har ju vissa saker som jag måste handla men som jag inte vill handla. Det är roligare att köpa ett par snygga skor än trosor och strumpor helt enkelt ;) Men idag skulle jag på återbesök hos optikern och jag var tidig så jag gick runt lite och kollade och såg att dom hade ta 3 betala för 2 på strumpor och sånt på KappAhl. Så jag köpte 3 5-pack med strumpor. Så 15 par strumpor för 159,- det är jag nöjd med och kommer inte behöva köpa strumpor på ett bra tag iaf! Det går åt mycket strumpor för mig då jag alltid byter efter jobbet så nu har jag strumpor så det räcker hela veckan. Jag tror att det var barnstrumpor (eftersom det fanns ikadana i typ 31/33 också) men det var neutrala färger och inga actiongubbar eller my little ponysar på ;)
 
I morgon måste jag fixa til naglarna. Det här hade jag INTE räknat med och det irriterar mig till max! För det första är dom så galet fult gjorda, så jävla slarvigt, MEN det hade jag kunnat leva med en månad för att inte behöva göra om dom just nu. Men dom är för långa. Idag skulle jag byta några lampor i en fastighet och bar på en stege. Fastnade med ena lillfingernageln i stegen på något vänster och jag kan säga att jag har fortfarande ont i fingret. Att jobba som hantverkare och ha så pass långa naglar funkade bevisligen inte så nu ska dom kortas ner. Jag kommer att gå till ett mycket billigare ställe och förhoppningsvis ett mycket bättre ställe än sist! Så jag slipper göra om dom. Eller skulle det fucka igen struntar jag i det faktiskt. Då får jag lösa det på ett annat sett, så viktigt är det inte. Men jag ger det en chans till!
 
Nu ska jag fortsätta att koka knäck till julklapparna. Det luktar så gott i hela lägenhet när det kokas, jag börjar få lite julkänsla nu iaf, känns bra! Sen ska jag göra janson någon dag, sillen köpte jag på ICA igår för 5,- burken, rödkål får jag av mamma då hon kokade massor i helgen, köttbullarna är klara så sen är det egentligen bara skinkan kvar. Känns bra att inte behöva handla så mycket mer nu. Nu räcker det. Jag är redo för jul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela