handla.blogg.se

Svarar Fridfullt här.

Publicerad 2012-12-14 21:14:00 i Allmänt,

Ja du Fridfull. Jag vet att jag äter skit. Du tycker att jag prioriterar fel? Tror du på allvar att jag äter nudlar och mackor för att jag inte har råd med något annat nu när jag köpt sminket? Du har totalt missförstått. Jag vet att nudlar inte är bra mat. Jag är inte dum i huvudet. Jag står under en ganska sträng diet då det är väldigt viktigt att jag får i mig det jag behöver eftersom att jag äter så lite mat varje dag.
 
Men så kommer helgerna då mina barn åker till sin pappa. Det är jobbigt även om det kan vara skönt att få vila upp sig. Just nu mår jag skit av vissa orsaker som jag inte tänker skriva här då det inte har ett skit med ekonomi att göra. Jag saknar därför ungarna ännu mer än jag gör i vanliga fall. När jag är ledsen kan jag inte äta. Det går inte ner. Får jag då i mig ett paket nudlar eller en macka är jag, min dietist och min psykoterapeuft mer än nöjda faktiskt.
 
Jag vet att du tycker att jag prioriterar min ekonomi fel och du får gärna tycka det. Jag vet att du inte förstår hur man kan lägga 1300,- på smink och det är okej, du får gärna tycka det är helt galet. Jag menar, jag kan inte för mitt liv förstå varför man ska spara så mycket som du och din sambo gör men det är okej, jag är glad för er skull om det funkar för er. Men du och jag har så olika upplevelser i livet. Du har dina sår, jag har mina. Du kanske inte har vägt 50 kg för mycket? Du kanske aldrig har velat vara så osynlig som möjligt och skämts för din egen kropp dagligen? Gråtit när du sett dig i spegeln? Jag har gjort det. Jag är jävligt stolt över mig själv som gått ner i vikt. Nu vill jag visa upp mig. Jag vill vara fin, fin för mig, för mina barn och för mina vänner. Jag har råd nu för jag har fått mina skattepengar, en del av dom är undansatta på sparkontot, jag har alltså påbörjat ett sparande. Visst jag kommer aldrig att spara på det sättet som du och din sambo gör. För jag vill leva här och nu. Då menar jag inte att du och din sambo inte lever för det är klart ni gör, men jag har andra krav på hur MITT liv ska se ut. Ni får göra som ni vill så kanske jag kan få göra som jag vill?
 
Men snälla du, tro inte att jag inte vet vad jag ska äta. Jag har gått ner nästan 50 kg. Jag vet EXAKT vad jag ska äta för att må bra. Jag vet som sagt att nudlar inte är det bästa (en macka med ordentligt pålägg ser jag dock inget fel i alls faktiskt) men jag är nöjd att jag alls äter och inte lever på latte. När jag mår som nu går jag lätt ner 2-3 kg på 5 dagar så som du kanske förstår är varenda kcal bra för mig! Tro inte heller att jag inte har råd att äta för att jag har köpt smink för det har jag absolut. Jag har pengar så det räcker till mat OCH smink.
 
Och ja, jag vet hur man gör tacos. Jag har gjort det ett par ggr förut. Jag har dock nachochips eller tacoskal till. Eftersom jag inte riktigt gillar LCHF och det inte funkar för mig. Men det är ju bra om det funkar för er :)

Kommentarer

Postat av: fridfullt

Publicerad 2012-12-15 16:20:37



Bra att du förklarade,du vet inte lätt och gissa.
Men du har gått ner 50kg! Grattis! Men har du på mår sätt blivit rädd för att äta?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela