handla.blogg.se

Vad lägger jag pengar på?

Publicerad 2012-12-01 18:56:30 i Allmänt,

Så vad lägger jag pengar på egentligen?
 
Kläder - Jag har tidigare köpt ganska mycket utan att tänka mig för men nu har jag skärpt mig. Jag köper det jag måste ha, det jag behöver. Jag vet dock att det kommer att bli lite grejer jag vill ha också. Som en jeansjacka till vår/sommar tex men det får bli då.
 
Hygien - Jag köper inga dyra produkter. Köper duschkräm och sånt när det är billigt och har ett förråd i skåpet så jag aldrig ska stå utan.Rakhyvllar prenumererar jag på. Betalar 157,- var tredje månad för 10 rakblad. Engångshyvlar skulle säkert vara billigare men det är inte ett alternativ då jag ännu inte hittat någon som är bra. Rakgelé köper jag på Ica, går väl åt 1-1½ i månaden ungefär.
 
Hår - Schampo köper jag precis som duschcreme när jag hittar det billigt. Det jag köper lite dyrare är silicondroppar och värmespray, dom köper jag hos frisören. Värmesprayen går väl åt fortare än silicondropparna (som jag nästan aldrig behöver köpa då det är så drygt) eftersom jag plattar och fönar håret nästan dagligen och behöver skydda det. Får se hur ofta jag kommer att färga och klippa men jag satsar på att klippa luggen med ca 1½ månads mellanrum och klippa hela håret och färga utväxten var tredje månad.
 
Träning - Träningskortet är betalat av företaget för 1 år framåt. Jag kommer att köpa två par joggingskor. Ett par för gymmet och ett par för att jogga ute. Sen är det träningsbyxor, tröjor, strumpor, BH och jacka. Jag har två par byxor och måste ha ett par till då jag tränar varje dag och dom luktar inte rosor efter ett par träningar kan jag lova. Samma med tröjor, tre stycken vill jag minst ha. 2 sport-BH:ar, 4 par strumpor och en jacka jag kan ha när jag springer ute. Sen är det Nike Sportband som kostar 700,- (-40% i rabatt) och lite småsaker som en hållare till telefonen att ha på armen när jag joggar ute, en bra vattenflaska osv men det är småpengar i sammanhanget. Träningen är det enda riktigt intresset jag har just nu så det får kosta faktiskt.
 
Barnen - Kläder till ungarna har varit en galet hög utgift. Nu är det inte det utan jag köper det som behövs efter varv. Visst att jag köper något som dom kanske inte MÅSTE ha men det är inte alls i samma utsträckning som innan. Sen jag började med att betala igen mina skulder så har jag köpt en onödig grej och det var en stickad tröja till jäntan. Tror den kostade 70,- och det känns okej :)
 
Prydnadssaker - Här vill jag skriva inget men just nu finns det en sak jag ska köpa och det är någon form av tavla eller liknande till vardagsrummet. Jag ska framkalla kort på ungarna också för det är det dåligt med. Sen lite ramar till det också men annars är jag inte den som köper ljusstakar och småpryttlar då jag har för mycket saker som det är!
 
Mat - Jag köper mer än gärna mat på halva priset osv. Jag äter inte särskilt lyxig mat och vi äter inte särksilt mycket. Jag har budgeterat med 3500,- men jag hoppas att jag kommer att kunna handla för mindre än så. Vi har inte särskilt fina matvanor men jag älskar tex att köpa brieost till helgen. Köpa en flaska Ramlösa ibland. Äta ute gör vi ibland men inte så ofta numera. Jag ska komma på lite regler för det här (för min egen skull, för jag har väldigt lätt för att ta nått i farten). Sen kommer ju jäntans diet in i det hela. Det är så mycket som hon inte får äta och allt som är billigt och bra som utfyllnad går bort. Det gör inte saken bättre att sonen knappt äter något alls men det jobbar jag och sonen stenhårt på nu, vi har återgått till smakportioner ;)
 
Det här är lite vad jag handlar. Jag kommer inte på mer just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela