handla.blogg.se

Börjar se ljuset

Publicerad 2012-11-13 07:08:03 i Allmänt,

Vet ni hur nära det är nu? Jag blir helt till mig när jag tänker på det ;) Jag är så sugen på att komma igång att spara så ni anar inte. Just nu finns det inte så mycket jag behöver förutom kläder och dom har fyra månaderna har fått mig att tänka. Jag har mer grejer än jag behöver här hemma. Så mycket skit överallt. Så mer grejer behöver jag INTE! Det jag måste köpa är npgon form av tavla eller något till en av väggarna i vardagsrummet. Det är den längsta väggen i vardagsrummet och den är helt tom och det ser skittrist ut... Men det får jag ta när jag har råd.
 
Jag har insett att jag troligen inte kommer att behöva färga utväxten mer än var tredje månad, jag hoppas på det iaf. Och luggen måste kanske inte klippas så ofta som jag tänkt heller. Visst att jag vill se bra ut men jag måste inte överdriva heller. Snart har det gått två månader sen jag färgade utväxten sist och det har inte växt så väldigt långt... Vi får se :) Jag vill bara få ihop ett sparkonto nu, jag var tom på väg att söka extrajobb på COOP men eftersom jag förhoppningsvis börjar plugga redan i början på januari känns det onödigt.
 
Just nu känns livet bra igen. Bara 10 dagar kvar tills jag är skuldfri. 10 dagar och sen är mina 4 månader över. Jag är stolt. Nått överjävligt stolt faktiskt! Jag har aldrig förut hållt i mina pengar. Tidigare när jag har försökt göra liknande så har jag alltid haft kreditkortet som backup och sen bara fortsatt i samma spår ändå. Jag har ju alltid betalat av kreditkortet samma månad så det har ju inte kostat mig något i räntor men ändå, det var onödigt. Jag skulle mycket väl kunna ha ett kreditkort och handla på och sen betala allt på faktura men nu vill jag bara bli helt kreditfri så jag skippar det!
 
Men hur har jag orkat stå ut? Varför klarade jag det den här gången? Jag vet inte faktiskt. Jag bara gjorde det! Det bästa är att jag kan inte köpa hem något skit så jag måste dessutom äta bra mat ;) Får fortsätta med det sen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela