handla.blogg.se

Denna mjölk

Publicerad 2012-11-11 13:55:00 i Allmänt,

Skickade ner sonen med 10,- för att köpa mjölk. Jag fattar inte hur mycket mjölk det kan gå åt här hemma egentligen. Jag är inte van vid att det dricks mjölk om jag ska vara ärlig, ingen har gjort det här hemma förut och nu går det 5-7 liter per vecka. Inget konstigt i en barnfamilj iofs. Jag förlorade 2,- på mjölken, det var sonens lön för att gå. Bra så länge dom är billiga i drift iaf ;)
 
Just nu har jag bakat två stycken rågsiktskakor och så gjorde jag ett formbröd som står på jäsning nu. Sonen ville ha toast så då får jag fixa toastbröd helt enkelt. På torsdag ska dom på utflykt med skolan och ska ha matsäck med sig. Han ville ha köttbullemackor så det passar ju bra att jag har bakat gott bröd och köttbullar finns kvar i frysen från sist han hade matsäck och jag köpte köttbullar.
 
Middag idag blir kassler med ris. Tänkte göra en gratäng med currysås och slänga på lite bananskivor i slutet. Har två bananer som sjunger på sista versen så dom får snällt åka ner. Nu är det lite experimenterande med maten för att inte handla något alls men ändå kunna äta varierat och inte bara en köttbit och en potatis. Jag kanske får köpa till en vispgrädde senare i veckan. Jag har börjat att frysa in överbliven grädde och det är verkligen toppen att alltid ha grädde tillgänligt. Jag hoppas jag kan hitta lite billig grädde snart. Jag hittade på Kvantum för länge sen men den tar jag det sista av idag. 5,- för 3 dl tror jag det var. Fattar inte varför jag inte köpte allt som fanns utan snålade som vanligt... Typiskt mig att vara dumsnål...
 
12 dagar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela