handla.blogg.se

Födelsedagspresent

Publicerad 2012-11-28 19:10:38 i Allmänt,

Idag fick jag en present av min syrra och hennes man. En sminkkurs på Make Up Store :) Så då behöver jag inte betala den själv, känns väldigt bra måste jag säga :) Jag kommer dock att lägga till lite extra pengar själv men det blir ju fortfarande 500,- minder i utgifter.
 
Jag har dom senaste dagarna börjat omvärdera allt med sparande och sånt. Jag har beslutat mig för att alltid spara 4000,- och leva på resten. Jag vill spara undan ordentligt. Jag vill inte hålla på att handla en massa bara för att jag har pengarna till det utan faktiskt spara undan en del också. Jag tänker så länge sätta undan 1000,- till semestern i sommar och sen spara resten av pengarna på ett buffertkonto. Därifrån kommer jag sen att ta pengar när jag behöver köpa något, som nya sängar tex. Men jag ska bestämma en summa som alltid måste finnas på kontot efter jag tagit ut pengar så jag verkligen ser till att spara först och inte tämmer sparkontot.
 

Jag hade tänkt att köpa alla julklappar för mina skattepengar men dom är alla inhandlade och det är bara en kvar att betala (som ligger kvar på posten fortfarande) så det blir inga stora summor där heller. Så jag kommer att kunna spara undan mer än jag trodde från sparpengarna, det känns jäkligt bra kan jag lova!
 
Jag känner att jag är på gång! Jag är skuldfri, jag känner mig peppad att få till ett bra sparkonto innan nästa år är slut. Jag ska klara det här, jag SKA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela