handla.blogg.se

Funderingar

Publicerad 2012-11-12 14:33:07 i Allmänt,

Idag när jag kommit hem från gymmet och klev in i duschen började jag fundera. Jag har nu 280,- kvar till den 20e när barnbidraget kommer. Jag tycker att det är skittrist, jag hatar det verkligen! Min rakgel är nästan slut men jag har inte råd att köpa ny tex (i-landsproblem delux jag vet).Först stod jag och svor för mig själv att nu var jag tydligen tvungen att gå till gymmet med orakade ben men sen...
 
Jag började tänka på alla dom som har det såhär jämt. Jag har valt att ha det såhär. Jag har valt att leva snålt även om det blev lite väl snålt den här gången. Men tänk alla ensamstående mammor tex som alltid har det såhär, som inte kan välja mellan något så värdsligt som en burk rakgel och mat utan aldrig har till det där lilla extra.
 
Jag är full av beundran för dessa människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela