handla.blogg.se

Inget

Publicerad 2012-11-10 13:38:42 i Allmänt,

Idag blir det inget handlat. Inget jag har planerat iaf. Vi har glassen som godis till helgen, det funkar ypperligt. Mjölken torde räcke och jag ska baka bröd antingen idag eller i morgon. Jäntan är fortfarande dålig och gnäller sig igenom dagarna. Jag har tvättstugan så jag tänkte passa på att städa lite, få igång dammsugaren så jäntans gnäll dränks i några minuter iaf ;) Nej då, det är ingen större fara faktiskt. Hon är pigg och leker men minsta lilla som går emot henne får ett utbrott att bryta ut.
 
Sonen håller på att försöker att få ihop i skallen hur han ska hinna spara ihop till ett nytt Nintendo 3DS innan jul. Det är ett spel han vill ha som bara finns att få till den och han har fått blodad tand att spara ihop till den. Jag har räknat och räknat och listat ut att det faktiskt kan gå om han får några kronor av mormor och morfar i julklapp och ett paket mindre. Han ska börja få veckopeng av mig men med motkrav. Man får inte kasta kläder på golvet och man ska städa upp efter sig tex. Jag kommer att "köpa" hans gamla DS som hans syster får i nyårspresent eller nått. Först hade jag tänkt att matcha det han hade men så insåg jag att då hade han haft råd nu och jag ville att han skulle få kämpa lite för den, få lära sig att man måste jobba för det man vill ha. Han kommer inte att kunna köpa den innan jul men efter jul, i mellandagarna. Han är mycket nöjd nu och peppad att komma igång och se pengarna växa i sparbössan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela