handla.blogg.se

Ostlycka!

Publicerad 2012-11-15 08:53:53 i Allmänt,

Jag är gale i ost. Jag är uppväxt med ost. Min farfar var provmästare på ost, han provsmakade all ost som gick ut från mjölkcentralen när jag var liten. Vi hade alltid kylen full med dom finaste bitarna av ost, ost är det absolt bästa pålägget! Men det är ofta dyrt...
 
Idag när jag lämnat dottern på dagis och skulle hem till sjuklingen som ligger här hemma och är ledsen för att han missar dagens utflyckt skolan skulle på så svängde jag förbi COOP Forum. Varför vet jag inte men jag gjorde det iaf. Så ser jag den, ost! Billigt som fan dessutom!
 
Ost, 1,2 kg 25,-
Dinapp 12,50,-
Mellanfil 9,90,-
Skivad klosterost, 400 gram 15,-
Grana Padano, 180 gram 15,-
Kasse 1,75,-
 
Summa 79,15,-
 
Jag var på väg att köpa 2 såna 1,2 kg ostar men höll emot. Dom gick inte ut förrän i januari nämligen. Men jag kommer att ha råd att köpa annan ost sen och känner att jag inte ska slösa med det lilla jag har kvar idag. Det lilla som finns kvar vill jag spara till i helgen. Jag kan ju lova att det blir pasta i helgen iaf med padano-osten. Sån jäkla lyx efter dom här fyra månaderna då sån ost inte funnits på världskartan!
 
Dinappen är till dottern. Hon har dragit fingret igenom sin napp på flaskan, hon är tre och behöver ingen flaska jag vet men hon varvar ner så bra med den på kvällen. Just nu är det ett vattenfall in i munnen på henne och det gillar hon inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela