handla.blogg.se

Vad ska jag skriva om?

Publicerad 2012-11-29 15:15:00 i Allmänt,

Jag har kommit på hur jag ska fortsätta med bloggen nu. Den som vill kan ju följa med på min väg mot en buffert. Mitt mål är 30.000,- till nästa årsskifte. Blir det mer är det ju toppen :) Jag har börjat att omvärdera hela mitt sätt att spendera. Jag har börjat att se det som en sport att spara undan pengar. Jag kommer dock inte överdriva, jag är inte sugen på att leva som jag gjort dom senaste fyra månaderna men jag måste ju inte heller köpa grejer hela tiden.
 
3000,- kommer som jag skrev tidigare gå in på ett buffertspar, där ska det alltid finnas minst 8000,- När jag ska köpa en ny säng måste det finnas det alltså finnas 8000,- plus det som sängen, eller vad jag nu kommer att handla, kommer att kosta.
 
Matkontot kommer att ligga på 3500,- jag hoppas på att komma ner under det men just nu ska jag börja en utmaning med sonen eftersom han inte vågar smaka på någon mat. Vi ska börja äta efter alfabetet, prova nya saker som börjar på en viss bokstav varje dag. Jag tror att det här kommer att kosta en del extra och sen är det ju dotterns specialkost som gör att allt blir lite krångligare.
 
Så efter sparandet och maten kommer det att finnas minst 2500,- över varje månad och det ska vi klara oss bra på tycker jag :) Känns så himla skönt att veta exakt vad allt kommer att kosta varje månad, ingen krediträkning som dimper ner i brevlådan.
 
Så vill ni så kan ni ju fortsätta följa mig på min väg mot en buffert. Och på vägen att lära mig att spara och leva lite snålare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela