handla.blogg.se

Frukost

Publicerad 2012-10-27 09:02:54 i Allmänt,

Dottern äter välling till frukost och innan hon ska sova varje dag. Välling är inte särskilt dyrt men några kronor kostar det. Jag beslöt mig för att försöka få bort frukostvällingen. Så idag frågade jag henne om hon ville ha gröt och ungen lös upp. Frågade grabben samma fråga och han vart lyrisk. Så nu kommer jag att börja göra gröt till frukost för dom åt två stora skålar var, det fanns knappt över till mig ;) Havregrynsgröt är billigt och bra, man håller sig mätt länge på det!
 
Idag får vi se vad som händer. Ungarna är sugna på att gå ner till simhallen. Det är ett billigt nöje för oss eftersom jag har årskort på simhallen och dottern går in gratis så det är bara sonen som kostar och han kostar väl 25,- eller nått. Men jag vet inte, det är kallt ute och det känns inte så lockande att blöta ner två snoriga ungar och sen gå hem i kylan. Kanske blir det bara en tur till lekparken, det är ännu billigare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela