handla.blogg.se

Har börjat

Publicerad 2012-10-26 18:04:00 i Allmänt,

Har börjat handla till jäntans kalas på onsdag. Kakorna jag skulle ha fanns såklart inte *mutter* men jag får hoppas dom kommer in tills på onsdag.
 
Våtservetter 23,50,-
Minibaguetter, 3 frpk 30,-
Bambuskott 10,95,-
Havregryn 12,50,-
Leverpastej, 2 frpk 20,-
Lättmjölk 7,75,-
Lök, 1,22 kg 9,65,-
Smågodis, 1 hg 5,39,-
Mannagryn 8,50,-
Marsipanlock 43,95,-
Mellanmjölk, 2 l 15,90,-
Tårtljus 17,90,-
Kassar, 2 st 3,50,-
Tvättmedel 23,50,-
Ägg 22,90,-
 
Summa: 256,-
 
På hennes dag blir det en mustig gulasch så därför måste jag ha 1 kg lök (lika mycket lök som kött så det går åt en del ;)) och så blir det baguetter till det. Godiset var min lyx för dagen :)
 
Det som är kvar att handla nu är dom där rackarns kakorna, grädde, hallon och gelatinpulver till tårtfyllningarna. Så mycket mer behövs inte handlas. Kanske något till gulaschen, har fortfarande inte fått ett recept av syrran så jag vet inte rikigt vad som ska vara i. Ris att ha till köpte jag förra veckan på COOP mittemot mitt gym. Två kg för 8,- då det var på halva priset för det skulle ut ut sortimentet eller nått.
 
Jag är så glad att jag har planerat för det här i en månad nu. Presenten är inköpt och monterad (en dockvagn) och står bara på vinden i väntan på att tas ner kvällen innan och slås in när hon sover, det måste jag iofs köpa papper till. Lär ju gå på ett par kronor med tanke på att den är rätt stor ;) Kött till grytan och även bullar är inköpta sen länge så jag kan bara luta mig tillbaka och ta det lugnt nu.
 
Till fredagsmys blir det popcorn. Sonen hade köpt en hel påse popcorn på discot igår och tagit med hem så den delar vi på idag :)
 
28 dagar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela