handla.blogg.se

Hysteriskt

Publicerad 2012-10-04 07:17:00 i Allmänt,

Jag vet att det säkert kan låta hysteriskt när jag berättar hur mycket pengar jag tänker lägga på mig själv i december. Jag kommer på nya saker hela tiden. Men jag kommer att vara skuldfri för första gången i mitt vuxna liv, jag kommer att ha pengar som jag kan spendera på mig själv för en gångs skull och sen är det hela grejen med att jag vill känna mig fin. Skönhet kommer inifrån och allt sånt där, jo tack jag vet.
 
Den 20 dec 2010 gjorde jag en gbp och sen dess har jag gått ner 47 kg. Jag känner mig fin på ett sätt jag inte känt någonsin. Jag har aldrig vart nöjd med mig själv. ALDRIG! Nu är jag nöjd med den delen av mitt liv (mer eller mindre, har några envisa kilon jag inte blir av med) men efetrsom jag alltid gömt mig och aldrig någonsin känt mig fin så har jag heller aldrig lärt mig att sminka mig, jag har aldrig klippt  mig fint (mamma har alltid klippt mina toppar rakt av), aldrig haft fina kläder osv osv. Nu vill jag ta hand om MIG. Jag har förändrats massor. Jag har separerat från ett dåligt förhållande, blivit ensamstående mamma på heltid
 
När mina skattepengar kommer så kommer jag att:
 
Sminkkurs på Make Up Store
Ansiktsbehandling
Köpa jeans på JC
Klippa och färga utväxten
Tråda brynen, färga bryn och fransar
Köpa kläder till jul och nyår
 
Det kommer att gå på en del men det är det värt. Jag ska lägga pengar på MIG för en gångs skull. Jag ska få känna mig fin och trots alla dessa poster (plus julklappar till barnen och julmaten) kommer jag att kunna spara en del pengar från skatteåterbäringen. Den här listan är det som håller mig uppe nu när jag lever så snålt som jag gör. Jag kan tänka att det är värt det för det är bara två månader kvar.
 
I januari kommer jag att gå på återbesök på sjukhuset och min kirurg och då kommer jag förhoppningsvis att få en remiss skickad till plastiken för en bukplastik. Får jag inte det kommer mitt skuldfria liv inte vara särskilt länge för då tar jag ett lån direkt och gör en bukplastik. Fåfäbgt kan tyckas men jag avskyr min hängiga mage. Den är äcklig som fan... Nya tuttar vill jag köpa också, dom lär jag få köpa själv men dom är jag inte lika stressad med så till dom ska jag försöka spara ihop pengarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela