handla.blogg.se

Inte så kul

Publicerad 2012-10-15 18:56:38 i Allmänt,

Idag saknade jag mitt kreditkort. Jag stod i affären, hade plockat på mig mjölk (som vanligt) och lite annat. Så när det är min tur kommer jag på att jag har glömt att föra över pengar. Där står jag utan en krona på fickan med all mat inslagen i kassan. Det var bara att raffsa ner allt i en påse, ställa bakom kassan, kasta in mig och griniga ungar i bilen, åka hem och föra över pengar och sen tillbaka igen. Visserligen gick det fort men det var ju inte riktigt det jag hade tänkt använda kvällen till.
 
Maten vart sen tack vare det här men det gick bra ändå. Det vart fläskkotlett, potatis och skysås. Mycket gott och enkelt. Kotletterna kostade i runda slängar 6,-/styck att köpa (använde två), potatisen kostar väl 3,- och såsen gjordes på skyn med lite vispgrädde och mjölk. Till det åt vi paprika (paprikan är en av tre i en paprikamix jag köpte för 10,- så det är 3,-) och morotsstavar av en morot (max 1,-). Så det vart en billig middag idag, max 25,- för middag till oss alla tre och en lunch till mig. Lagom :)
 
Gratängen jag gjorde i går räckte till två luncher dessutom så det vart ännu lite billigare igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela