handla.blogg.se

Klädpanik!

Publicerad 2012-10-19 07:00:38 i Allmänt,

Mina barn har inga kläder. Det börjar att bli ohållbart att vänta på december. Sonen kom hem i några lånebyxor häromdagen för han hade inga byxor i sin låda på fritids och hade ramlat i en lerpöl. Jag gick igenom hans lådor häromveckan och det enda som fanns då var tre par jeans (varav två är trasiga på knäna), ett par riktigt tajta jeans han har på kalas och två par joggisar. Det finns med andra ord inga kläder att lägga på fritids.
 
Dottern har bara byxor och tröjor som är 2 storlekar för små på dagis. Hemma har hon 3 par joggisar och ett par jeans i rätt storlek. Det är inte hållbart. Så när jag fick ett sms från Kappahl att det var halva reapriset åkte jag dit. Fick tag i ett par byxor, ett par jeansshorts (att ha över strumpbyxor) och en tröja till jäntan och sonen fick ett par nya badshorts (hans är tre nummer för små men eftersom han har så liten rumpa har dom funkat men dom är på gränsen). Allt det gick på 150,- Jag är nöjd med det. Ska in till stan och jobba idag så då ska jag kolla om dom har något på kappahl där. Jag måste få tag i byxor till dom bägge två!
 
Jag kollade inte ens på något till mig, ingen mening att kolla. Jag är inte i behov av något så därför ska jag heller inte handla något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela