handla.blogg.se

Mat vecka 42

Publicerad 2012-10-13 09:02:08 i Allmänt,

Tisdag: Kyckling med kokosmjölk och currypasta, ris

Onsdag: Korvstroganoff, makaroner

Torsdag: Pannkaka

Fredag: -

Lördag: -

Söndag: -

Måndag: Fiskgratäng, dillsås, potatis

Tisdag: Lasagne

Onsdag: Blodpudding, bacon


I helgen är jag barnledig så jag planerar inget då. Oftast äter jag knappt faktiskt. Det blir mest knäckebröd. Behöver knappt köpa något alls så det känns bra. Eftersom det kommer nya pengar på torsdagen så planerade jag maten ända till onsdagen.

Sonen ska ha matsäck med sig till skolan en dag och sen ska han på kalas på pappahelgen tror jag (vet inte hur dom bestämt) så då blir det en present då också. Hans matsäck blir pastasallad med färdiga köttbullar så jag måste få tag i köttbullar (mycket viktigt att det är färdiga ;)), sen ska det vara gurka och majs i så lite gurka måste jag köpa också.

Idag ska vi hem till en kompis efter lunch så ungarna får leka lite, så hur det blir med middagen idag får vi se. Det blir något ur frysen iaf, så mycket vet jag :) Efter shoppingen igår blir det inte mycket inhandlat på ett tag. Jo jag måste till COOP Forum och köpa blöjor. Inte det minsta sugen på att köpa det men det finns bara tre stycken kvar och det klarar sig inte jäntan på så länge ;) Hon måste dessutom ha Pampers eller Libero, dom dyraste. Men hon har ganska svår eksem och den triggas igång av ICAs blöjor (och även av annat också men just dom där blöjorna gör att hon får eksem där hela blöjan sitter) så jag vågar helt enkelt inte prova någon annan blöja ifall hon skulle reagera likadant som med ICAs). Inte nog med att jag skulle kunna få kasta ett helt paket blöjor (eller jag brukar iofs skänka bort dom) men lidandet hon får av det är inte värt det! Jag hoppas hon snart är helt blöjfri, jag längtar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela