handla.blogg.se

Mer mat

Publicerad 2012-10-02 14:35:00 i Allmänt,

Idag vart det en tur till City Gross. Dom hade billigt mjöl och det ville jag inte missa.
 
Havregryn 10,-
Plastkasse 2,-
Sallad 36,14,-
Smör 19,95,-
Vetemjöl 4 kg 10,-
 
Summa 78,-
 
Salladen var onödig men jag var hungrig, måste sluta handla när jag är hungrig. Å andra sidan har jag inte köpt en enda latte den här veckan, det var länge sen ;) Nu ska jag väl inte behöva köpa något mer, kanske lite mer mjölk för i morgon ska vi ju äta pannkaka och då går det alltid åt lite extra mjölk och det tänkte jag inte på när jag handlade igår. Men jag väntar och ser.
 
Bakade ett bröd idag också så nu har vi lite bröd hemma. Jag måste köpa en brödform till så jag kan baka två bröd på en gång, det skulle underlätta och jag kan frysa in och ha hela tiden. Dessutom kan jag bara baka halv sats och då får man kasta jäst för att stå och baka två ggr samma dag eller med någon dags mellanrum orkar jag inte. Jag har en skitugn så frallor är skitsvårt, annars hade det funkat. Gasspis är grymt men gasugn suger åsenpung rent utsagt. Å andra sidan kostar det ingen el att baka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela