handla.blogg.se

Nödvändigt ont

Publicerad 2012-10-16 17:12:19 i Allmänt,

Ibland måste man köpa saker som man inte alls vill. Idag var jag tvungen att köpa diskmedel, jag hade hoppats på att det skulle räcka till nästa vecka men det gick inte längre. Passade på att köpa en liten purjolök också till dagens middag så jag vart 18,- fattigare idag.
 
Middag idag vart en gräddstuvad pyttipanna med stekt ägg. Sonen gick med en kompis hem efter skolan så det var bara jag och jäntan så då räckte potatisen som var kvar från igår. Jag som stod i valet och kvalet att kasta den men valde att spara den, tur det :)
 
Ett stekt ägg i botten, lite gräddstuvad pytt, några skivor rödbetor och så lite grönsaker.
 
Potatis, rester från igår.
Kassler 10,-
Purjolök 1,50,-
Grädde och lite mjölk
Rödbetor
Gurka och morötter
Ägg 2,-?
 
Idag vart det således en mycket billig middag. Den här gången räckte det inte till lunch till mig så det är ju tur att raviolin från i förrgår räckte till två luncher så jag har mat i morgon också :)
 
Idag skickade jag papprena till Svenska kyrkan om urträde. Jag hoppas allt ordnar sig innan 1 november så det räknas redan från nästa år. Jag är inte troende på något sätt och jag har dessutom fått veta av en på nätet att såna som mig vill man ändå inte ha i kyrkan (eftersom mina barn är döpta trots att jag inte är troende själv) så det känns ju helt rätt måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela