handla.blogg.se

Ravioli

Publicerad 2012-10-14 16:58:58 i Allmänt,

Ravioli på burk är ju inte direkt någon himlastormande upplevelse så idag fick jag för mig att prova på att piffa till den lite. Tog lite av kasslern jag köpte igår och stekte den i lite smör. Hällde i en burk majs och lite tomatpuré. Kryddade med peppar, oregano, basilika och lite chilipulver. Hällde i raviolin med sin tomatsås och en skvätt sweet chilisås. Lät det puttra lite innan jag hällde ner det i en ugnsfast form. Rev lite ost över och eftersom jag hade en förpackning med mozarella jag hittade på "pensionärshyllan" på COOP Extra skivade jag upp den och la på.Sen in i ugnen tills osten fått färg.
 
Till det här skar jag upp bröd från limpan jag fick av min kompis igår, bredde min bit med vitlökssmör och ungarnas med vanligt smör och slängde in under grillgallret i ugnen.
 
Jättegott vart det och ungarna åt en hel del :) Jag tror att det hade blivit ännu lite godare om jag hade haft i lök och vitlök i gratängen men dottern får ju inte äta lök och absolut inte vitlök så det gick fetbort :(
 
 
 
Kostnaden då?
 
Ravioli 10,-
Kassler 8,-
Mozarella 10,-
 
Resten av sakerna hade jag hemma men jag kan tänka mig att det kostade max 5,- extra så 33,- för middag till oss 3 och en lunch till mig och vi vart ordentligt mätta! Men nu äter vi ganska lite så det kanske behövs mer för normala människor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela