handla.blogg.se

Snälla föräldrar

Publicerad 2012-10-03 09:18:00 i Allmänt,

Ibland är mina föräldrar lite extra snälla. Idag när dom kom upp med alla fastighetsnycklar så hade pappa med sig 200,- Det var till grabbens kalaspresent samt till morgondagens korvkalas med skolan då korven kommer att vara snuskigt dyr. Det skulle ju gå till klasskassan så då ville mamma sponsra.
 
Jag kan tänka mig att det finns dom som undrar hur jag jobbar eftersom jag är hemma mest hela tiden och ändå har barnen på dagis/fritids. Jag ska förklara så folk slipper reta upp sig och jag slipper höra att jag inte borde skaffat barn eftersom jag inte tar hand om dom. Jag är egenföretagare. Jag jobbar med mina föräldrar. Jag har några timmars fast arbete/dag och sen sitter jag som på jour. Jag åker om det kommer in några jobb. Vissa dagar har jag fullt upp, andra dagar händer ingenting. Nu tycker säkert någon att jag skulle kunna ha barnen hemma men tyvärr funkar det inte. Senast förra veckan fick jag ett larm att jag var tvungen att sätta igång en fläkt som stannat och stod och larmade. Problemet är bara det att för att komma åt fläktrummet måste man gå ut på ett tak, 7 våningar upp och inga staket. Kanske inte den lämpligaste platsen att släpa ut en 3-åring på va? Jobben jag måste göra kan vara farliga och således kan jag inte ha dom hemma på dagarna. Dagis är dessutom inte intresserade av att jag lämnar in henne på eftermiddagen om jag måste. Dom vill att alla barn kommer senast 9 och går tidigast 14 om det inte är npgot speciellt.
 
Så nu slipper ni irritera er på att jag har tid att skriva hela dagarna eller som idag, har tid att gå ut och plocka svamp fast ungarna är på dagis/fritids, vilket jag ska göra nu. Först ska jag in på Toys'r'us och leta rätt på en kalaspresent :)
 
Så möter ni någon i skogen som har blåställ på sig är det troligen jag för jag måste vara redo att dra iväg på jobb ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela