handla.blogg.se

Stolta föräldrar

Publicerad 2012-10-19 19:59:40 i Allmänt,

Mina föräldrar är jättestolta över mig för att jag kämpar på som jag gör med skulderna. Idag fick jag en belöning. Jag fick några kronor att leta efter kläder till ungarna på Kappahls rea. Jag hittade inga massor men lite vart det iaf. Jag kan inte med att skicka mina ungar till skola/dagis med för små kläder... Jag vet att det säkert blir mycket billigare att köpa på loppis men jag gillar inte att köpa second hand. Kalla mig dum om du vill men sån e jag :)
 
Till sonen
 
Kalsonger, 4 par 40,-
Jeans 75,-
T-shirt 25,-
Höstvantar, 4 st 20,-
Strumpor, 2 par 10,-
 
Till dottern
 
Tunika 25,-
Tvådelad baddräkt (typ linne och byxa så ingen bikini ;)) 25,-
Jeans 75,-
 
Sen lyxade jag och köpte örhängen till mig själv. 4 olika par ringar för 15,- det var jag värd tycker jag ;) Köpte även några armband och diadem till dottern som hon ska få i sin paketkalender innan jul.
 
Paketkalendern är ett ämne för sig. Mina barn har alltid fått paket varje dag innan jul. Eller dom får inte varje dag utan varannan. Så varannan dag får dottern och nästa sonen osv. Jag gör inte heller några paket till dom dagarna dom är hos pappa så dom får inga paket retroaktivt så att säga. Men till en åttaårig kille är det svårt att hitta små och billiga saker men jag brukar kunna trolla med knäna och få ihop det. Till tjejen är det lättare nu, det är bara att köpa hårspännen och snoddar och sånt, då blir hon lycklig! Sen får hon några böcker jag köpte på bokrean också hon är nästan klar redan så det kommer inte att dra iväg i kostnad alls i år, så jäkla skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela