handla.blogg.se

Usch

Publicerad 2012-10-13 07:30:37 i Allmänt,

Igår var ingen bra dag pengamässigt. Det kändes som att det gick åt ofantliga summor. Men iofs fick jag mycket för det!
 
Inne på Lindex fick jag tag i 5 par ankelsockor till dottern (till nästa sommar) för 10,- (ord pris var 80,-). Ett par lila glittriga strumpbyxor till jul/nyår för 10,- och två par strumpor till min gudson för 10,- Hittar man rea-strumpor till honom i rätt storlek med Blixten på är det bara att köpa ;)
 
Sen gick jag förbi COOP Extra. Jag skulle bara kolla vad Pampers-blöjor kostade där men jag gick förbi "pensionärshyllan" och där fanns det mycket bra. Jag har varit sugen på hemmagjord pizza hur länge som helst och nu hittade jag strimlad skinka för 15,- salami för 10,- (ekologisk dessutom), mozzarella 10,-
 
Sen fick jag tag i nästan 1 kg tvådelad kycklingfilé för 35,- Den är nu strimlad och infryst till två mål. Sen hittade jag 500 gram grytbitar av nöt för 28,- som jag ska ha till dotterns kalas. Mina föräldrar fick också lite mat. 2 frpk ungnötslever för 10,-/st Det vart nästan två kilo lever och för dom gillar lever var det ju bra :)
 
Sen blev det ett paket med färdig pizzadeg. Ytterst onödigt, jag vet att det är billigare att göra egen men med två ungar som gnäller att dom är hungriga redan när man hämtar dom så får man ibland lov att ta genvägar. En liter mjölk till fick jag lov att köpa också, hehe.
 
Lördagsgodis på CG fick jag tag i också. Fick sms från dom att det kostade 39,90,- så nu har vi godis för flera veckor framåt. Perfekt! Så ja, det kostade ju en del. Men nu sk ajag snart sätta mig och göra nästa veckas meny och jag ska enbart äta ur frysen. Jag har några förslag på mat, sonen älskar att det är lite knackigt med pengar. Då får man sådär god mat som pannkakor och blodpudding ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela