handla.blogg.se

Veckohandling igen

Publicerad 2012-10-01 19:29:10 i Allmänt,

I dag drog jag till COOP för att handla lite inför veckan.
 
Bacon 2x3 st 47,90,-
Fläskkotlett i bit 3,3 kg 99,18,-
Ost 54,14,-
Idealmakaroner, 3 paket 30,-
Kanelbullar 17,90,-
Lingonsylt 26,95,-
Mjölk, 3 st 23,85,-
Micropopcorn 2 st (med 3 påsar i varje) 10,-
Plastkasse, 3 st 5,25,-
Potatis 3,5 kg 12,06,-
 
Summa: 327,-
 
Jag hade räknat med 300,- för allting men eftersom jag lyckades hitta två så pass stora bitar fläskkotlett vart det några kronor mer. Fläskkotletten blev 12 kotletter, 5 lite tunnare skivor till schnitzel och så grytbitar att fylla ut med när jag gör gulachen till dotterns födelsedag. Inte så illa tycker jag för 100,-
 
Osten var vanlig hushållsost, det är vår favorit här hemma, jag köpte 1,1 kg. Hälften låter jag vara framme och hälften fryser jag in för vi gör inte av med hela osten på en gång. Nu har jag ganska mycket ost kvar från förra veckan så vi lär ha ost ett tag framöver :)
 
Bullarna är till jäntans födelsedag. Jag vet att det är billigare att baka själv men just nu har jag verkligen ingen lust med det.
 
Popcornen hittade jag och var det enda jag köpte som inte stod på listan. Det var riktigt billigt och det är oftast popcorn vi käkar på fredagarna här hemma så det var toppenbra :)
 
Menyn för den här veckan ser lite tanig ut. Det beror på att det är pappahelg och då planerar jag inte maten.

Tisdag: Korvstroganoff, pasta
Onsdag: Pannbiff, potatis, sås
Torsdag: Fläskpannkaka
Fredag: -
Lördag: -
Söndag: -
Måndag: Raggmunk, bacon, lingonsylt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela