handla.blogg.se

Vilket magplask

Publicerad 2012-10-17 14:19:52 i Allmänt,

Kul att gå in på SEB och få det kastat i ansiktet hur lite jag kan om allt. Utan att ens fråga mig först, hon tog mest för givet att jag inget visste och vad jag ville och inte ville med ett sparande. Så jag kommer fortsätta att använda mitt sparkonto på Nordea som sparkonto, den lilla ränta jag förlorar skiter jag i. Jag är verkligen sugen på att byta bank, seb blir bara sämre och sämre. Dom är inte ett skit intresserade av småkunder utan vill bara ha storkunder.
 
Jag lyckades iaf avsluta mitt pensionsspar som jag har på seb. Det är inte många kronor kvar på det då det äts upp eftersom det kostar i avgift varje år. Det fanns 300,- kvar på det och dom får jag tillbaka -30% som är skatt. Jag vill inte binda upp pengarna i 30 år utan kommer att spara på ett vanligt konto istället. Vissa tycker säkert att det är skitdumt men jag är ensam med två barn. Om jag om tio hamnar i någon ekonomisk kris hjälper det mig föga att jag har en massa pengar på ett låst konto, visst jag kan få några mer kronor som pensionär men å andra sidan måste jag gå på knä tidigare och det är jag inte intresserad av.
 
Det enda positiva med hela trippen idag är att dom öppnat en rolig affär i centrumet. Där fick jag tag i en kalaspresent till sonen som han kan ge på kalaset på lördag. Ett spel blev det och det kostade bara 30,- och så en rulle tejp för det hade jag ingen hemma, den kostade 10,-
 
Sen gick jag in på COOP Extra för att köpa färdiga köttbullar till sonens matsäck han ska ha med i morgon (han vill alltid ha pastasallad med köttbullar), då hittade jag 1 kg köttbullar på pensionärshyllan för 20,- Dom går ut i övermorgon så det blir toppen :) Ingen är nöjdare än jag när jag lyckas komma undan så billigt. Så ikväll blir det köttbullar och makaroner till middag, enkelt och snabbt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela