handla.blogg.se

Lönedag

Publicerad 2012-09-25 07:03:00 i Allmänt,

I dag är det lönedag men jag har ingen lön på kontot. Jag vet inte när den kommer in. Sen måste jag till Nordea och ta ut den därifrån och sätta in den på SEB. Lite rörigt men det underlättar för mig ändå i slutändan :) Jag har eget företag så det är bara mitt fel att lönen inte sitter där den ska. Den skickades i går så den kommer väl i morgon.
 
Jag har aldrig förut sett fram emot att betala räkningarna. Jag älskar att se hur skulderna sjunker för varje månad! Jag tänkte försöka att leva lite snålare än planerat för att få in några extra kronor på sparkontot att ha ifall något händer. Vi pratar inga stora pengar utan bara öka upp det med några hundra till. Det kan ju hända någonting som gör att jag måste ha några kronor och då kan det vara bra att ha.Jag får se vad det blir varje vecka efter räkningarna är betalda.
 
I morgon blir det nog storhandling. Dom hade billig kycklingfilé på COOP den här veckan så det får det bli. Perfekt att hitta billiga saker att fylla upp frysen med när man lever på lite pengar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela