handla.blogg.se

Fleecekläder

Publicerad 2012-09-20 12:56:11 i Allmänt,

I morse när jag och jäntan gick till dagis frös hon. Hon satt ihopkurad med en filt om sig :( Då bestämde jag att nu skulle det inköpas fleecekläder fast det egentligen inte fanns med förrän i nästa månads budget men barnen ska inte behöva frysa för att jag inte har pengar kvar den här veckan till det. Så jag tog pengar från nästa månads pengar (barnbidraget som kom i går) så nu slipper dom frysa. Sonen fick ett 7-pack strumpor också då jag varje torsdag (då jag har tvättstugan) får gå igenom hans strumplåda både en och 18 ggr för att hitta ett par matchande strumpor (han har strumpor men det är mest ankelsockor efter sommaren). Så nu ska jag gå igenom hans strumplåda och kasta alla med hål och som är för små. Det är ju ändå saker som skulle behövas köpas nästa månad.
 
Så nu får jag helt enkelt klara mig på 100,- mindre per vecka men barnen går först såklart :) Jag känner att mina sparambitioner ska inte behöva gå ut för mycket över barnen. Att vi inte äter pizza eller McDonalds är inget jag ser som ett problem men självklart ska ungarna ha schyssta kläder!
 
2 fleecejackor 198,-
1 fleecebyxa 99,-
7-pack strumpor 99,-
 
Summa 396,-

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela