handla.blogg.se

Framtiden

Publicerad 2012-09-15 08:47:26 i Allmänt,

Jag försöker att tänka lite på framtiden. När skulderna är borta, hur mycket ska jag spara sen? Jag kommer att ha ca 10.000,- efter alla räkningar är betalda. Jag funderar massor. Först tänkte jag att jag skulle spara 3000,- i månaden, sen gick jag ner till 2000,- i månaden och sen hoppade jag upp till 4000,- i månaden.
 
Jag tror dock att jag bestämt mig för 2000,- i månaden och sen spara allt överskott varje månad (om det blir något). Jag är inte mycket för att spara, jag känner inte att jag är intresserad av att ha en massa pengar på banken bara för att. Jag vill ha lite sparat så jag slipper snåla när det är semester eller kunna gå på bio även i slutet på månaden om jag skulle vilja. Jag bor i hyreslägenhet, har ingen egen bil, osv...
 
Jag vill dock lära mig att inte överdriva shoppingen men jag kan lova att det kommer att bli en del kläder sen när jag är skuldfri. Jag har ett par långbyxor, många av mina toppar är för stora osv. Jag vill inte att mitt liv ska gå ut på att leva så snålt som möjligt helt enkelt. Den med mest pengar på banken när den dör vinner inte, men inte heller den som har flest saker när den dör. Om ni förstår... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela