handla.blogg.se

Gårdagens inköp

Publicerad 2012-09-21 06:56:56 i Allmänt,

Vet inte hur vi lyckades den här veckan men mjölken har gått åt i ett rasande tempo. Så igår fick det bli mer mjölk. Saften var slut och eftersom vi skulle äta hamburgare fick det bli saft till :)Det var ju sista middagen innan pappahelg och då blir det alltid lite extra lyx! Annars händer det npg nästan aldrig att vi dricker saft till maten...
 
Saft 14,90,-
Mjölk x 2 15,80,-
Tomat 2,39,-
 
Summa 33,-
 
Nu börjar det att gapa tomt i plånboken men än är ingen fara. Har ju äpplen och päron så en banan, en apelsin och en kiwi till så kan jag göra fruktsallad till när kompisen kommer hit. Det brukar vara en hit hos alla! Ja får se hur det blir med pirogerna idag. Jag har inte riktigt tid tt stå med det. Tänkte inte riktigt på att det här är en rörig dag då jag måste åka hem till exets tjej och lämna ungarna vid iddagstid och det tar ju lite tid att fixa priogdeg. Och blir det piroger blir det nog piroger med köttfärs istället för jag har ingen skinka, sonen har ätit skinka så det nästan sprutar ur öronen på honom den här veckan så den jag hade räknat med skulle räcka även till pirogerna är slut. Jag är bara glad att han äter om jag ska vara ärlig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela