handla.blogg.se

Intressant

Publicerad 2012-09-13 18:15:42 i Allmänt,

Det ska bli jäkligt intressant att skriva upp allt jag handlar på en månad och se vad jag ligger på i mat och sånt man köper i butiken! Jag har inte en aning om vad jag handlar för egentligen. Jag tycker ju att det är så lite men ändå försvinner ganska mycket pengar varje månad (även nu så har jag svårt att hålla min budget och jag vet inte vart pengarna tagit vägen). Jag får nästan frossbrytningar när jag tänker på hur mycket pengar jag gjort av med senaste året. Hur mycket mat jag har handlat, hur mycket kläder och grejer som fått följa med hem.
 
Jag insåg idag att kaffet nog inte kommer att räcka hela veckan ut så då får jag ta ut nästa veckas pengar och köpa kaffe för. Kaffe klarar jag mig inte utan helt enkelt. Det är min last här i livet och det var också därför jag valde att köpa en ordentlig maskin. Även om det var dumt att ta den på kredit så är det ett av mina bästa köp någonsin :)
 
Det finns lite saker som måste inhandlas, speciellt till ungarna. Grabben ska ha en fleecejacka och jäntan behöver fleecejacka och fleecebyxor. Sen behöver dom skor till vintern bägge två. Jag med egentligen men jag kan alltid vänta lite :) Min plan är att ta en sak i sänder. En sak varje vecka typ. Det finns så många människor som tvingas leva på mindre än jag och dom klarar det på något mirakulöst sätt så jag ska också klara det!
 
Men det ska som sagt bli intressant att se vad jag faktiskt gör av med varje månad på mat, jag hoppas jag kan få ner kostnaderna lite iaf. Problemet är att jäntan inte får äta något med lök, kål eller baljväxter. Hon har problem med magen och jag ska prova att föra in sakerna igen, en efter en. Igår provade jag lök men det gick inte så nu är det nolltollerans igen, det blir lite dumt för jag älskar att dryga ut maten med baljväxter och linssoppa är ju så gott... Men barnen går först såklart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela