handla.blogg.se

Veckohandling v 39

Publicerad 2012-09-26 09:28:21 i Allmänt,

Då är jag hemma från att ha handlat veckans mat.
 
Färska kycklingklubbor, 1,2 kg 12,75,-
Plastkasse 1,75,-
Våtservetter 21,90,-
Fiskbullar i hummersås 12,95,-
Ost 0,656 kg 39,29,-
Kycklingfilé 2 kg 99,-
Vinterkänga 249,-
Matlagningsgrädde 8,95,-
Mjölk, 3 st 23,85,-
Rice Krispies 28,50,-
Satsumas 1,5 kg 14,68,-
Spagetti 10,80,-
Tamponger 32 st 34,95,-
 
Summa 558,-
 
Köpte kängor till grabben. Han äter skor så han får billiga skor för dom går sönder även om jag köper Viking för 800,- Han har dom i kanske 1½ månad innan dom är helt slut. Han trampar sönder dom i hälen direkt, jag försöker få honom att öppna skorna och dra på sig dom ordentligt men ibland har han helt enkelt inte tid när han är i skolan, för då ska ju allt gå snabbt som man är först ;)
 
Kycklingklubborna var nedsatta till 19.90,-/kg och sen var det halva priset på det. Direkt när jag kom hem ångrade jag mig att jag inte köpte fler. Visst att dom gick ut i dag men jag kunde ju ha gjort alla klara och lagt in i frysen. Blev lycklig när jag såg att det fanns satsumas, det är min stora passion i livet och just nu är dom som godast och att dom då fanns för bara 10,-/kg är ju verkligen ett plus! Den här gången fick jag med mig 3 liter mjölk dessutom och inte bara 2 fast jag betalade för 3 ;)
 
Den här gången hade jag med mig en påse dessutom. Det var iofs bara ren flux då jag hade saker med mig till jäntan och inte vill lämna kvar påsar på hennes hylla.

Kommentarer

Postat av: Paeonia

Publicerad 2012-09-26 18:40:07

Vilket kap du gjorde på kycklingklubborna! Vi håller på att äta ur frysen så än så länge är matkostnaden rätt så låg. Tänkte försöka klara mig/oss på 700 kr/vecka men vi får se.

Svar: Ja det var det verkligen! Nästa vecka ska jag försöka hålla nere maten riktigt ordentligt, vi får väl se hur det går. Jag vill klippa och färga utväxten och jag fick en jätterabatt av frisören så jag är sugen, men det kostar ju ändå en del... Får se om jag kan hitta lite plats i ekonomin för det...
Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela