handla.blogg.se

Vinterkläder

Publicerad 2012-09-28 08:36:00 i Allmänt,

Dags att summera ungarnas vintergarderober för nu är dom klara (förutom en mössa till sonen men det är en kostnad på 100,- så det spelar inte så stor roll).
 
Sonen:
 
Set från Ica Maxi 99,- på halva reapriset
Skor från COOP 249,-
Handskar 60,- från KappAhl, 2 par på halva reapriset
Fleecejacka 99,-
 
Summa ca 510,-
 
Dottern:
 
Overall från Didrikson (hon kan ha den från förra året eftersom hon knappt växt) 540,-
Overall från COOP 150,- köpt på halva reapriset
Set från Lindex, ärvt från brorsan, minns inte vad det kostade
Skor ECCO 50,-
Handskar 60,- från KappAhl, 2 par på halva reapriset
Mössan från förra året passar fortfarande
Fleecejacla + byxa 198,-
 
Summa ca 1000,-
 
Det blev en billig vinter för mig. Egentligen borde jag ju inte räkna med jäntans overall från förra året eftersom den betalades ju då så då blir det bara 450,- för hennes kläder. Jag har ju lyxen att deras pappa jobbar i sportbutik så jag får hans personalrabatt på det jag behöver köpa där, därför vart hennes Didrikson så billig förra året. Overallen jag köpt till i vinter tror jag nästan är för stor då hon inte växt mycket i år. Jag hade ju en rackarns tur med hennes skor också.
 
Jag älskar att fynda och köper mer än gärna billiga kläder på rea. Jag ska from september månad skriva upp allt jag spenderar på barnkläder (och mina egna kläder) på ett år för att se hur mycket jag faktiskt handlar för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela