handla.blogg.se

Aj

Publicerad 2013-04-30 07:11:03 i Allmänt,

Den här månaden blir det lite tight. Det var mycket räkningar, resan, bägge barnen behövde klippas, Matte fyller år och ska ha presenter osv osv. Men det går nog bra ändå :) Matte kommer att få två grejer, inget dyrt alls då han verkligen inte ville ha något dyrt. Det ena är en rolig bok som en gammal barndomskompis har illustrerat. Jag är lite nojjig att han faktisk läser här så jag vågar inte skriva vad den heter men om två veckor ska jag berätta. Sen är det en liten grej till.
 
Igår var jag och köpte mat till den här veckan. Det vart inte mycket som handlades men lite mjölk och plägg. Jag har beslutat mig för att det är dags att sluta snåla alltför mycket på maten. Att alltid köpa det billigaste är inte kul, iaf inte när jag egentligen vill ha något annat men snålar på det. Så igår köpte jag några skivor pålägg från charken. Visst det är inte billigt men attans så mycket godare det är än att köpa sån pressad skit man köper vacuumförpackat!
 
Igår stekte jag 130 plättar ungefär. Jag hade massor med mjölk som gick ut i söndags så den behövdes göras av med och då är plättar enklast tycker jag. Idag blir det någon av kycklinggratäng med grädde och chilisås, det vart massor med grädde kvar efter gårdagens plättar och jag vägrar att kasta mat så då får man lösa det hela :)
 
Sen ska jag komma på vad mer jag kan hitta på i veckan. Mitt mål är att inte handla en massa iaf. Eller typ inget! Just nu kan jag inte komma på att jag måste köpa något alls faktiskt. Det skulle väl vara lite mer mjölk i såna fall, men nu så går det inte alls åt lika mycket mjölk eftersom jag dricker mycket mindre latte så jag kanske inte ens måste köpa det :)

Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2013-04-30 13:20:28

Vad duktig du är. Gunilla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela