handla.blogg.se

Kött

Publicerad 2013-04-19 09:04:30 i Allmänt,

Jag har turen att kunna åka förbi COOP på väg till mina fastigheter, nästan varje dag. Eftersom jag kan vara där tidigt på morgonen har jag chansen att få tag i köttet på halva priset. Idag fick jag tag i entrecote, högrev och lövbiff.
 
Entrecoten var nedsatt på halva priset och sen fick jag halva priset på det så den kostade bara 49,50,-/kg.
 
Högreven var också nedsatt och så halva priset på det så den kostade 44,50,-/kg.
 
Lövbiffen var även den nedsatt och så halva priset så den kostade 65,-/kg.
 
Så nu har jag köpt nästan 3 kg entrecote, 2 kg högrev och 1 kg lövbiff. Många goda middag framöver! Nötkött blir det sällan annars då det ofta är lite för dyrt för mig. Nu fick jag 6 kg för ganska precis 300,- Jag gillar att COOP sätter ner köttet på halva priset, inte bara för att det blir billigare för mig utan även för att jag hatar svinnet. Jag undrar hur mycket kött mitt Ica får kasta eftersom dom sätter ner det med kanske 10% och då köper jag hellre till ordinarie pris faktiskt och jag ser att det ofta ligger nedsatt kött i ett par dagar så jag tror inte att jag är ensam om det...
 
Eftersom min syster och hennes man ställt upp så mycket och varit barnvakt varje gång jag varit hos psykologen så vill jag bjuda dom på middag så antingen blir det helstekt entrecote eller någon mustig gryta till oss. Jag tror nog jag satsar på en gryta för jag älskar köttgrytor och vet att dom också gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela