handla.blogg.se

Lammgryta

Publicerad 2013-04-16 21:19:36 i Allmänt,

Ikväll har jag kokat lammgryta på grytbitarna jag köpte. Gjorde någon marokansk variant och gott blev det! Ska se omjag hittar receptet igen, mitt minne är bra men kort... Jag ångrar att jag inte köpte mer lamm när det var så billigt för jösses så gott det vart :) Det blir mysmiddag på lördag för mig och Matte!
 
Det blev en billig gryta.
 
500 gram grytbitar 40,- (ca)
2 lökar 4,- (inte en aning om vad två lökar kostar men inte mer än så iaf)
1 burk krossade tomater 5,-
1 buljongtärning 1,-
Tomatpuré, diverse kryddor 4,-
Olja ?
 
Så ca 54,- för en riktigt smakrik och mustig lammgryta som kommer att räcka till mig och Matte och säkert en lunch till honom. Det tycker inte jag är så farligt faktiskt :)
 
Middag idag blev korvstroganoff. Inte farligt dyrt det heller.
 
Falukorv 1/3 ring 7,-
Krossade tomater 5,-
Lök 2,-
Tomatpuré och kryddor 1,-
Pasta 3,-
 
Så 18,- för middag till mig och ungarna, en lunch till mig i morgon och en stor portion till mig med stroganoff i frysen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela