handla.blogg.se

Mat

Publicerad 2013-04-07 10:47:58 i Allmänt,

Maten för veckan kommer att bli en utmanng.. Nu ska jag verkligen utmana mig själv så till den milda grad ;) Jag har suttit och skrivit upp diverse maträtter som jag kan laga kommande två veckor utan att behöva lägga alltför mycket pengar på maten! Min största utmaning är onsdagarna då jag är hos psykosnissen, då kommer jag hem sent, ungarna är så hungriga att dom inte vet vad dom heter men det ska nog gå med det :) Får väl göra pannkakor eller nått sånt :)
 
Jag ska skriva upp här dagligen vad jag lagar och vad jag handlar för just den dagen. Eller sån är planen iaf, hur det blir i verkligheten återstår att se, ibland har man ju annat för sig om man säger så. Me jag har såpass mycket mat i frysen att jag borde klara mig från att köpa mycket alls, jag ska klara det här. Jag ska handla så lite som möjigt i veckan :)
 
Idag bllir det iaf 0,- för jag ska inte handla något alls. Lunch blir dumplings med wokade grönsaker. Middag blir potatisgratäng från igår och köttfärsjärpar. Några järpar kommer att kunna frysas in och ätas med tex tomatriset jag har i frysen. Så följ med och se vad jag kommer spendera på mat dom kommande två veckorna och vad vi kommer att äta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela