handla.blogg.se

Middag

Publicerad 2013-04-02 18:12:44 i Allmänt,

Idag åt vi nån köttfärswok/tacogryta till middag. Jättegott!
 
250 gram köttfärs
wokgrönsaker
½ burk tacosås
4 iskuber grädde
½ buljongtärning
Soja, vitpeppar, chilipulver, paprikapulver, honung, vitlök (2 klyftor)
 
Jag stekte färsen, kryddade med kryddorna och vitlöken. Hällde på grönsakerna och hällde på tacosås och honung. Lät det puttra (spädde med vatten också) och slängde ner grädden och smakade av med kryddor, buljong och soja. Serverade med jasminris.
 
 
Kostanden då? Nu hade jag allt hemma i frys och kyl så just idag blir ju kostnaden 0,- men annars så har färsen kostat 7,50,- (blandfärs 29,90,-/kg), wokgrönsaker 5,- (också på rabatt, jag använder inte så mycket så det är max 5,-), tacosåsen kostar väl kanske 15,-? så 7,50 där med. Grädden är köpt billigt på kort datum så 1,50 kanske. Resten är inget att räkna då det är så så summor. Så runt 23,- (inkl kryddor). Det är inte så farligt för middag till oss 3 och sen en lunch till mig. Riset också. Jag kokar 1½ dl ris, vad det kostar vet jag inte men jag lägger på 5,- då. Så 28,- dvs 7,- per person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela