handla.blogg.se

Morgondagen

Publicerad 2013-04-09 20:31:00 i Allmänt,

I morgon blir det ingen nolldag. Jag ska till min vanliga onsdagsträff på VC och då kostar det att parkera. Däremot blir det ingen korv där då jag har mat klart hemma. Däremot ska jag köpa leverpastej. Allt pålägg tog slut hipp happ och det känns som det billligaste och det äter alla här hemma dessutom så det känns bra. Men det är min plan för morgondagen!
 
Jag har börjat skriva listor med saker jag behöver. Saker jag behöver är tex:
 
Brandsläckare (för det är faktiskt en billig livförsäkring och dumt att inte ha!).
Brandfilt till sonen att ha vid sängen (för han vill ha det och han är en riktigt liten tänkare och faller lätt in i ett katastroftänk, kan en brandfilt lugna honom är det ett billigt sätt att få honom att känna sig trygg).
Sport-bh, inte okej att det gör ont i tuttarna när jag springer på gymmet!

Saker jag vill ha men som inte är akut:
 
Tallrikar, är så JÄVLA trött på mina tallrikar jag haft sen jag flyttade hemifrån. (den vita tallriken ner till höger och den gröna assietten med två löv). Jag är så trött på att bara ha 5 tallrikar varav en av dom är jättetrasig, så trist när jag bjuder på mat, då får jag alltid ta fram assitter till mig och mina gbp-opade kompisar. Ser ingen snyggt ut alls :( Ni får trycka på bilden högst upp för att se alla tallrikarna i serien..
Rivjärn, som jag saknar detta som jag hade under uppväxten.
Underlakan och påslakan, Jag har ett underlakan och ett påslakan, så det blir ju lite jobbigt när jag tvättat dom och dom inte hunnit torka som sist, sådär kul att sova utan lakan i sängen...
 
Sen är det väl en tusen saker till men jag kommer inte på det nu. Men dom tre översta är självklart dom tre viktigaste och dom ska inhandlas snart! Det andra får vänta, det är inget viktigt och inget jag tänker lägga pengar på just nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela